צה"ל ביצע פיצוץ מבוקר של מנהרת טרור בתוך שטח ישראל

קובי פינקלר, שלמה ריזל ואיתי גדסי No Comments on צה"ל ביצע פיצוץ מבוקר של מנהרת טרור בתוך שטח ישראל

דובר צה"ל: מדובר בשטח ריבוני ישראלי ומערכת הביטחון לא תאפשר הפרות מעין אלו בשטח ישראל, "ולא משנה למי היא שייכת ולכן בוצע הפיצוץ" | ראה"מ נתניהו: איתרנו מנהרה וגם השמדנו אותה ונמשיך לעשות את זה" | ליברמן: "מדובר בפריצת דרך טכנולוגית המאפשרת למערכת הביטחון להתמודד טוב יותר עם איום המנהרות" | השר בנט: "מדובר בהפרה חמורה של ריבונות ישראל"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיקוד הדרום ערך בצהרים פיצוץ מבוקר נגד מנהרת טרור שנמצאה בשטח ישראל, מול חאן יונס.

המנהרה נמצאת תחת שליטה ישראלית ומערכת הביטחון אוחזת בה. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס אומר, שמדובר בשטח ריבוני ישראלי ומערכת הביטחון לא תאפשר הפרות מעין אלו בשטח ישראל, "ולא משנה למי היא שייכת ולכן בוצע הפיצוץ".

מצה"ל נמסר, כי הפיצוץ אירע בסמוך מאד לגדר וכקילומטר מהישוב כיסופים. עוד נמסר מצה"ל, כי בעקבות האירוע היה תיגבור כוחות וכי הם ערוכים למגוון תרחישים.

גורמים ברצועה מסרו, כי חמישה מחבלים מהג'יאהד האיסלמי (הכפוף לאיראן) נהרגו בפיצוץ. עוד שלשה מחבלים שרדו את פיצוץ המנהרה והגיעו כשהם חמושים לבית חולים בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד, כי "האחריות הראשונה של כל ממשלה זה לדאוג לביטחון אזרחיה. אנחנו עושים את זה. מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו. אמרתי לכם כבר פעמים רבות שאנחנו מפתחים טכנולוגיה פורצת דרך לטפל באיום המנהרות. אנחנו מיישמים את זה. היום איתרנו מנהרה וגם השמדנו אותה ונמשיך לעשות את זה. אנחנו רואים בחמאס אחראי לכל ניסיון לפגיעה בריבונות שיוצאת משטחו על ידי אנשים שכפופים לסמכותו ואנחנו נמשיך להגן על גבולות ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת סיעת "ישראל ביתנו" לפיצוץ מנהרת הטרור סמוך לכסופים, ואמר כי מדובר ב"פריצת דרך טכנולוגית המאפשרת למערכת הביטחון להתמודד טוב יותר עם איום המנהרות".

השר ליברמן הוסיף: "אני מזכיר שהמנהרה אותרה בשטח ישראל, וזאת ההוכחה נוספת כי למרות הפיוס הפלסטיני – רצועת עזה נשארה ממלכת הטרור".

שר החינוך וחבר הקבינט נפתלי בנט אמר: "מדובר בהפרה חמורה של ריבונות ישראל. אויבי ישראל אינם חדלים לרגע בנסיונות לפגוע באזרחי ישראל. צה״ל הפיק את לקחי 'צוק איתן' ופועל מודיעינית, טכנולוגית, הנדסית ומבצעית על מנת לסכל ניסיונות אלו ולהבטיח ביטחון לתושבי עוטף עזה. המנהרה המדוברת נוטרלה וכבר אינה מהווה איום על ביטחון התושבים".

שר הביטחון לשעבר' ח״כ עמיר פרץ ׁ(המחנה הציוני) אמר: ״פיצוץ מנהרת הטרור מעידה על יכולות מודיעיניות ומבצעיות בשילוב האמצעים המתקדמים ביותר. לילה שקט לתושבים בעוטף עזה שיודעים שיש על מי לסמוך״.



0 תגובות